Toimintakertomus 2019

Johtokunnan laatima toimintakertomus vuodelta 2019

HERTTONIEMEN HIIHTÄJÄT RY:N TOIMINTAKERTOMUS 2019

1. Yleistä

Herttoniemen Hiihtäjien ry:n toimintavuosi 2019 oli seuran 91:nen. Seuran toiminta painottui suunnistus- ja hiihtotapahtumiin sekä Hirvihölkän järjestämiseen. Jäsenistön kevät- ja syyskokoukset toimeenpantiin sääntömääräisesti. Syyskokouksen yhteydessä järjestettiin totutulla tavalla pikkujoulut.

2. Kilpailu- ja harjoitustoiminta

Toimintavuonna 2019 seura järjesti yhden kansallisen kilpailutapahtuman. Järjestyksessään 41. Hirvihölkkä keräsi Herttoniemen urheilukentälle 27.10.2019 noin yhdeksänkymmentä juoksijaa.

Seura järjesti kaksi sarjahiihtokilpailua tammikuussa Petikossa ja Herttoniemessä. Hiihtomestaruuskilpailut pidettiin Hyrylässä 9.3.2019.

Suunnistuksessa järjestettiin kesän aikana neljä sarjakilpailua. Seuran mestaruuskilpailut pidettiin Pirttimäessä 9.9.2019.

Seuran maastojuoksumestaruuskilpailut järjestettiin 16.9.2019 Herttoniemessä.

Seuran pyöräilytoimintaa edustettiin TAHKO MTB:ssä ja muutamissa pyöräsuunnistuskilpailuissa.

Seura järjesti harjoitustoimintaa eri lajeissa. Alku vuonna 2019 toimeenpantiin alakouluikäisille seuran jäsenille ja seuraan kuulumattomille lasten hiihtokoulu. Koulu kokoontui Herttoniemen urheilukentällä viisi kertaa. Yhteensä kouluun osallistui noin 20 lasta. Lasten valmennukseen ja ohjaukseen osallistui neljä seuran aktiivia. Hiihtäjille järjestettiin syksyllä sauvaharjoituksia sekä perinteinen ensilumenleiri Saariselällä, Ylläksellä ja Italian Livignossa viikoilla 48, 49, 50 ja 51.

3. Muu toiminta

Seuran pikkujoulut järjestettiin majalla 19.12.2019.

Majalla tehtiin suunnitelman mukaisia kunnostustöitä.

4. Johtokunta

Seuran syyskokouksen valitsema johtokunta kokoontui toimintavuoden aikana kaksi kertaa.

Johtokuntaan kuuluivat seuraavat henkilöt:
Mika Kavén, puheenjohtaja
Niko Torvela, varapuheenjohtaja ja sihteeri
Sami Haapanala, rahastonhoitaja
Pentti Reinikainen
Vesa Soikkeli
Hannu Koivisto
Tapio Kiviaho
Anna Merikari
Matti Kuusanka

5. Tilikauden tulos

Tilikauden tulos oli xxxx€ ylijäämäinen. Tilikauden tuloslaskelma 1.1. – 31.12.2019 on liitteenä.

Helsingissä      .11.2020

Mika Kavén            Niko Torvela