Mari on Euroopan Mestari

27.3.2017

Seuramme Mari Pihlatie saavutti viikonloppuna Vuokatissa pitkien matkojen hiihdon Euroopan mestaruuden naiset 40-v sarjassa. Lisäksi hän oli naiset yleisessä kolmas.

Kisa koostui lauantaina 50 km vapaasta ja sunnuntain 30 perinteisen kisasta. Sarjassaan Mari oli ylivoimainen. Vain kolmisen minuuttia tuli takkiin yleisen voittajalle molempina päivinä.

Verrokkina seuran tämän talven nopein Torvela starttasi vain toisen päivän kisaan. Tuoreenakin miehenä sai katsella väsyneen puolison kantapäitä jälleen kerran, suksi oli molemmilla sama, hiihto kulki hyvin. Tappiota tällä kertaan kuitenkin vain 13 sekkaa.

Venäläinen Novoselova oli ilmoitettu Marin sarjaan, hän jätti Maria ekana päivänä 2,44, mutta hävisi toisena päivänä 3,16. Tiukkaa. Tuloksissa hänet siirrettiin D36 sarjaan!